BodyBalance, Pilates & Yoga

Eerste Les Gratis
Lesrooster
Les reserveren
Abonnementen

Pilates is een training voor geest en lichaam waarbij de focus ligt op stabiliteit van de romp. Het resultaat van de oefeningen is een verbeterde lichaamshouding, ademhaling, balans en kracht. De les richt zich op het versterken en functioneler maken van de spieren en gewrichten in de romp. De oefeningen vinden voor een groot deel liggend of zittend plaats en het tempo van bewegen is rustig. Mensen met nek- en rugklachten hebben vaak veel baat bij het volgen van pilateslessen.

Bodybalance is een Body & Mind groepsles en maakt gebruik van oefeningen en be­wegingen uit het traditionele yoga en tai chi. Onderdelen van Bodybalance zijn gecontroleerd ademhalen, flexibiliteit, statische kracht, balans en concentratie. Bodybalance richt zich dus niet op het verbeteren van de conditie, maar draait om het verbeteren van je houding, lenigheid, kracht, coördinatie en balans. Met Bodybalance bereik je een hogere graad van ontspanning, zodat dagelijkse stressfactoren minder schadelijke effecten hebben.

  • Toename van kracht in o.a. je rompspieren.
  • Deelnemers ervaren na een paar lessen al een sterkere en betere lichaamshouding.
  • Zorgt voor behoud of het vergroten van de lenigheid/flexibiliteit.
  • Jouw stress vermindert en lichaam en geest kan zich beter ontspannen.
Yoga is een eeuwenoude oosterse leer die tot op de dag van vandaag nog altijd actueel is
Het principe van yoga is de verbinfing tussen lichaam en geest. Yoga bestaat uit oefeningen voor ademhaling, stabiliteit, coordinatie en kracht op een lage intensiteit.
Yoga helpt je balans in je leven te brengen waardoor je je lichamelijk en geestelijk vitaal voelt.