Zwanger

Ben je zwanger of net bevallen en wil je goed voor je lichaam zorgen? Sporten tijdens de zwangerschap kan op een veilige manier. Onderzoek heeft aangetoond dat je baat hebt bij sporten tijdens de zwangerschap.

Eerste Les Gratis
Lesrooster
Les reserveren
Abonnementen

Ben je zwanger of net bevallen en wil je goed voor je lichaam zorgen? Sporten tijdens de zwangerschap kan op een veilige manier. Onderzoek heeft aangetoond dat je baat hebt bij sporten tijdens de zwangerschap.

Op deze manier:

  • kom je na de zwangerschap makkelijker en sneller terug op je normale gewicht;
  • wordt de kans op een bevalling via een keizersnee beperkt;
  • verloopt de bevalling over het algemeen gemakkelijker;
  • ga je beter om met ongemakken van zwangerschap (en de bevalling), zoals rugklachten, erge vermoeidheid of bekkeninstabiliteit;
  • wordt de periode van zwangerschap positiever en gezonder ervaren.

Sporten na de zwangerschap kan er voor zorgen dat je weer snel in conditie bent en dat je weer sneller terug bent op je oude gewicht. Na een periode van rust en herstel kunnen vrouwen over het algemeen na 6 weken weer beginnen met sporten. Ook eventuele klachten die zijn ontstaan tijdens de zwangerschap kunnen met bepaalde oefeningen worden verholpen.

Bij Green Health Center kan je onder leiding van onze specialiste op dit gebied zowel tijdens als na de zwangerschap speciale programma’s volgen waarmee trainen veilig en effectief is.

In enkele uitzonderlijke gevallen kan sporten tijdens de zwangerschap schadelijk zijn voor de aanstaande moeder, de baby of voor beiden. Neem altijd eerst even contact met je huisarts op of sporten voor jou aan te raden is.